بورس کالا

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهایی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به"نقره همسایه طلا می شود"،"جذب ۵۰ همت نقدینگی به ابزارهای مالی مبتنی بر طلا در بورس کالا" و"کامیون کشنده فاو با قیمت پایه معامله شد" اشاره کرد.

نقره همسایه طلا می شود

به گزارش کالاخبر ، در هفته گذشته مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران از برنامه ریزی این بورس برای ایجاد تنوع دارایی ها در بازار گواهی سپرده کالایی خبر داد و اعلام کرد که به زودی معاملات گواهی سپرده شمش نقره راه اندازی خواهد شد؛ این روزها بازار گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا از رونق قابل توجهی برخوردار است.

رحمان آراسته اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا در شهریور ماه امسال، گواهی سپرده شمش نقره را به شکل پیوسته وارد بازار کنیم که قطعا موازی با آن صندوق‌های کالایی و چند کالایی می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت و وارد سرمایه‌گذاری در حوزه شمش نقره شوند.

او افزود: علاوه بر شمش نقره در کالاهای دیگری مثل مس، سرب و روی هم برنامه ریزی کردیم تا این کالاها را هم وارد چرخه معاملات گواهی سپرده کالایی کنیم که با تنوع دارایی ها در این بازار، صندوق‌های چند کالایی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انواع این کالاها بازدهی متناسب با ریسک سرمایه‌گذار را پرداخت کنند.

جذب ۵۰ همت نقدینگی به ابزارهای مالی مبتنی بر طلا در بورس کالا

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران با بیان اینکه در حوزه صندوق‌های طلا، چهار صندوق جدید در شرف پذیره‌نویسی هستند گفت: در حال حاضر در حوزه طلا بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بورس کالا جذب کردیم که نزدیک به ۴۳ هزار میلیارد تومان آن در صندوق‌های طلا بوده است در نهایت برنامه ریزی بورس کالا در حوزه طلا این است که بتوانیم تا آخر سال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به شکل مستقیم و غیرمستقیم از این مسیرها جذب کنیم.

رحمان آراسته گفت: در خصوص صندوق‌های طلای بورس کالا تقریبا چهار صندوق جدید در شرف پذیره نویسی هستند که با ورود این چهار صندوق نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان دیگر می‌توانیم نقدینگی جذب کنیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: محوریت تمام صندوق‌های جدید که بناست مجوز آنها صادر شود گواهی شمش طلا است دو صندوق طبق برنامه‌ای که ارائه دادند تمرکز بر حوزه مشتقات طلا خواهند داشت. در نهایت تا یک‌ماه آینده حداقل پذیره نویسی دو صندوق طلا را انجام دهیم و سرمایه‌های خرد را جذب خواهیم کرد که این موضوع نویددهنده استقبال خوب سهامداران است.

کامیون کشنده فاو با قیمت پایه معامله شد

در روز شنبه ۲۳ تیر ماه،۲۰ دستگاه کامیون کشنده فاو متعلق به شرکت سیباموتور در تالار خودرو بورس کالا عرضه شد که ۲۰ دستگاه تقاضا برای آن ثبت و در نتیجه با همان قیمت پایه ۴ میلیارد و ۷۱۹ ۳۹۲ تومان معامله شد.

قیمت نهایی کامیون کشنده سفید رنگ مدل ۱۴۰۳ علاوه بر قیمت کشف شده، ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی به مبلغ ۲۹ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان شامل مالیات، عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت سوخت، بیمه شخص ثالث و ...است.

ابلاغ شرایط کامیونت فورس در بورس کالا

بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل که قرار است شنبه ۳۰ تیر در تالار خودرو عرضه شود را ابلاغ کرد.

مهلت ثبت سفارش ساعت ۸ صبح روز شنبه ۳۰ تیر است و به منظور مدیریت سفارش‌های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت ۸:۳۰ روز عرضه خواهند داشت.میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان ۱۰ درصد است.

تالار خودرو بورس کالا شنبه ۳۰ تیر میزبان عرضه ۲۰ دستگاه کامیونت فورس کابین خوابدار ۶ تن بدون کاربری متعلق به شرکت بهمن دیزل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها